Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Portálový jeřáb
Kriegler, Boleslav ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce a konstrukčním řešením portálového jeřábu, který je stanovený pro manipulaci s loděmi v přístavech. V práci jsou popsané výpočty zatížení, jež na něj působí, či kontrola jednotlivých částí. Výstupem je přiložená výkresová dokumentace.
Posouzení únosnosti rámu hlavní kočky mostového licího jeřábu o nosnosti 270/63t – 21m
Olešovský, Michal ; Přikryl, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tématem projektu mé Diplomové práce je posouzení rámu hlavní kočky mostového licího jeřábu na únavu. Pro porovnání mám použít prutový a stěnový pomocný výpočtový model. Součástí této práce jsou i pomocné výpočtové modely, jejichž výsledky zatěžujících stavů přikládám v přílohách. Diplomová práce byla vytvořena pro firmu Královopolská a.s.
Silniční železobetonový most
Koumar, Jan ; Panáček, Josef (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh silničního železobetonového mostu o jednom poli přes řeku Oskavu v obci Uničov. Most bude převádět silnici II/449 kategorie S 7,5/50. Byly vypracovány dvě tvarové varianty průřezu, z nichž byla pro návrh a posouzení nosné konstrukce vybrána plná deska s lichoběžníkovým průřezem a uvažovaným rozpětím mostu 14,00 m. Vnitřní síly od působícího zatížení byly vypočteny na deskovém modelu v programu SCIA Engineer 18.1 a porovnány s ručním výpočtem na prutovém modelu metodou vzdorujících šířek. Nosná konstrukce je dimenzována na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti.
Návrh předpjatého komorového mostu
Hofírek, Radovan ; Jurík, Michal (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Práce se zabývá přemostěním nížinného údolí a Doľanského potoka na slovenské dálnici D1 v úseku Jánovce – Jablonov. Byly vypracovány čtyři varianty mostů. Jako nejvhodnější byla vybrána varianta s monolitickým dodatečně předpjatým jednokomorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami, které jsou podepřeny prefabrikovanými vzpěrami. Výstavba mostu proběhne na výsuvné skruži. Na tuto variantu byl vypracován statický posudek dle evropských norem. Návrh zatížení je proveden dle ČSN EN 1991-2 - Zatížení mostů dopravou a dimenzování dle ČSN EN 1992-2 - Navrhování betonových konstrukcí - Betonové mosty - Navrhování a podrobná pravidla. Výpočet účinků zatížení je proveden pomocí výpočetního softwaru Scia Engineer 10.1 a Midas Civil.
Kolový portálový jeřáb
Hlobil, Jaroslav ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je konstrukční návrh nosného rámu a zdvihového ústrojí kolového portálového jeřábu pro manipulaci s kontejnery po ploše kontejnerového terminálu. Jedná se tedy o návrh hlavních nosných komponent jeřábu a dále o jejich pevnostní kontrolu. Práce se také zabývá návrhem a funkčními výpočty zdvihového ústrojí jeřábu a v neposlední řadě výkresovou dokumentací.
Analýza mezní únosnosti tenkostěnných ocelových konstrukcí
Jindra, Daniel ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Zostavenie výpočtových modelov konštrukcie, prútového a detailnejšieho škrupinového, je prevedené v programovom systéme ANSYS. Návrhové situácie sú definované podľa EN a pomocou nelineárnych výpočtov MKP je stanovená stabilitná únosnosť konštrukcie a jej vybraných prierezov. Získané výsledky medznej únosnosti sú následne overené pomocou EN určených pre navrhovanie tenkostenných oceľových konštrukcií.
Alternativní rám Formule Student vyhovující požadavkům mezinárodních pravidel
Ondák, Lukáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje návrh rámové konstrukce formulového vozu kategorie Formule Student. Cílem bylo snížit váhu a zvýšit torzní tuhost vzhledem k předchozí verzi vozidla a prokázat výhody alternativního řešení formulových rámů. Toho bylo docíleno postupnou transformací konstrukce standardní v alternativní, využívající pravidel pro alternativní rámy vozidel kategorie Formule Student. Hmotnost byla snížena o 20% a torzní tuhost navýšena o 34% díky využití MKP simulací a sofistikovaných změn alternativního rámu.
Statická analýza a optimalizace napjatostního a deformačního stavu zdvihadla
Okánik, Michal ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh a posouzení zdvihadla dle zadaných podkladů a nový návrh jeho konstrukčního a materiálového řešení. V úvodní kapitole jsou popsány funkce a požadavky na zdvihadlo. Následující kapitola se zabývá materiálovým řešením úlohy. Zbylé části práce se věnují návrhu prutového modelu a detailnějšímu návrhu deskového spoje pomocí programů ANSYS, AUTOCAD a jejich následnému výpočtu a posouzení pomocí metody konečných prvků (MKP).
Rám kočky 330 t mostového licího jeřábu
Otevřel, Marek ; Kolář, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je rám jeřábové kočky mostového licího jeřábu o nosnosti 330/65/20t. Jeřábová kočka slouží k manipulaci s roztaveným kovem. Rám je analyzován pevnostní kontrolou a kontrolou únavové pevnosti. Postup je dle normy ČSN EN 13001. Výpočet je proveden metodou konečných prvků na prutovém a skořepinovém modelu. Diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Královopolská a.s.
Posouzení rámu kočky mostového magnetového jeřábu 15t 27,5m
Strommer, Bohumír ; Kolář, Pavel (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rámem kočky mostového magnetového jeřábu o nosnosti 15 tun, který slouží v ocelárnách pro manipulaci se sochory. Rám je podroben pevnostní kontrole a kontrole únavové pevnosti. Výpočty jsou provedeny dle normy ČSN EN 13001 pomocí metody konečných prvků na prutovém a skořepinovém modelu rámu. Diplomová práce byla zpracována ve spolupráci s firmou Královopolská a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.